Guider inom digital marknadsföring
Driv affärer med Content Marketing
Content Marketing är en självklar marknadsföringsstrategi för många företag idag, men långt ifrån alla har förstått vad det egentligen innebär. I den här guiden går vi igenom:
- Vad är Content Marketing?
- Därför ska du jobba med det
- Hur du skapar en strategi
- Hur du hittar dina målgrupper
- Så kommer du igång med produktionen
Lilla SEO-skolan – 5 snabba tips för att bli bättre på SEO
Är du redo att jobba mer aktivt med SEO i ditt innehåll? Att se effekten att det arbetet kan ta lite tid, men visst finns det smarta knep som ger snabba resultat. I den här guiden får du 5 tips om:
- Att välja och använda sökord
- Struktur och ökad läsbarhet
- Hur du ska tänka kring sidtitel, URL och meta-beskrivningar
- Publicering av bilder
- Inlänkar och utlänkar
Lilla skrivskolan – 10 tips för att bli en bättre skribent
I den här guiden får du tio konkreta skrivtips om hur du kan ta dina texter till nästa nivå. Oavsett om du skriver i professionella sammanhang eller inte och om du är proffs eller nybörjare. I guiden går vi igenom:
- Förberedelser inför textproduktionen
- Tips kring hur du hittar vinkeln i texten
- Metoder för att bota skrivkramp
- Enkla tips för att skriva enkelt och tillgängligt
- Hur du ska tänka för att verkligen nå fram
- Efterarbete när du är klar
Nå ut bättre med proffsiga metabeskrivningar
Metabeskrivningen är den text som visas under den länkade texten i Googles sökresultat – en text som kan avgöra om läsaren klickar sig in på din webbplats. I den här guiden får du svar på:
- Vad är en metaskrivning?
- Är metabeskrivningen viktig för SEO?
- Hur lång ska en metabeskrivning vara?
- Hur skriver jag en bra metabeskrivning?
- Struntar Google i min metabeskrivning?
Visual Content Marketing
Visual Content Marketing innebär att du använder visuellt innehåll, såsom bilder, illustrationer, infografik och videos för att förmedla information till din målgrupp inom Content Marketing-metoden. Syftet är att bygga relationer och skapa tillväxt. I den här guiden går vi igenom:
- Vad Visual Content Marketing är
- Fördelarna med att använda visuellt innehåll i din marknadsföring
- Exempel på visual content som tar ditt innehåll till nästa nivå
- Så lyckas du!
Därför ska du börja med Inbound Marketing
Inbound marketing är en digital marknadsföringsmetod som de senaste åren har tagit en allt större plats inom B2B-marknadsföring och som går ut på att driva fler affärer genom värdefullt innehåll. I den här guiden går vi igenom:
- Vad är Inbound Marketing?
- Fördelarna med Inbound framför Outbound
- Därför ska du börja med det
- Så lyckas du
- Vad behöver du för att komma igång?
Snabbkurs i copywriting – bli en vassare skribent!
I takt med att nya kanaler tillkommer och utvecklas varje dag ställs det större krav på att innehåll håller hög kvalitet. Vill du bli en vassare skribent? Ta del av våra 25 snabba skrivtips i vår snabbkurs i copywriting. Du får tips i bland annat:
- Hur du kommer igång
- Hur du bygger en text
- Skrivknep som skapar flyt i texten
- Vad du ska undvika för att inte tappa läsaren
Anlita en frilans – så hittar du rätt frilans för dina behov
Att skriva bra och anpassade texter för olika kanaler tar tid och kan vara en utmaning. En flexibel frilanslösning kan vara en bra idé om du saknar tid och resurser. I vår guide går vi igenom hur du hittar rätt frilans och ett passande upplägg för era behov. Guiden tar bland annat upp:
- Fördelar med att anlita en frilans
- Vilken typ av frilans som passar er bäst
- Vad det kan tänkas kosta
- Tips och råd för ett bra samarbete
- Hur ni enklast hittar rätt frilans för er
Senast i bloggen
Öka samarbetet i teamet med hjälp av en egen GPT
Effektiv kommunikation och samarbete är avgörande för att ett team ska kunna prestera på topp. Med en egen GPT (Generative Pre-trained Transformer) kan du förbättra samarbetet inom ditt team genom att säkerställa att alla [...]
5 fördelar med inbound marketing
Inbound marketing, har länge varit en stor snackis inom marknadsföring och kommunikation. Nu hör vi inte om lika om det. Men även om buzzen har mattat av är inbound marketing fortfarande relevant – faktiskt mer [...]
Skapa en GPT som matchar ditt varumärke
Att ha en egen GPT (Generative Pre-trained Transformer) som är anpassad efter ditt varumärke kan revolutionera din kommunikation och innehållsproduktion. Att skapa en GPT som matchar ditt varumärke – alltså ditt företags röst och [...]
Våra tjänster