Blogg
Employer branding med innehåll – locka talanger med rätt budskap
Vill du bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke? Då kan du använda dig av employer branding-innehåll som artiklar, videor och sociala medie-inlägg. Med genuint innehåll som engagerar kan du visa varför just ditt företag är en bra arbetsplats, bygga relationer med potentiella medarbetare och locka de talanger som passar bäst hos er. [...]
Innehåll som driver konvertering – så gör du!
Att ta fram innehåll som driver konvertering kräver både strategi och kreativitet. Är du ansvarig för marknadsföring och kommunikation? Här kommer några tankar om hur du bäst skapar konverterande innehåll. Oavsett om du jobbar med sociala medier, webb, nyhetsbrev eller SEO handlar det om att skapa texter och filmer som [...]
Nå olika generationer – Gen X, Y och Z
Vill du slippa spendera onödiga pengar på marknadsföring som inte når fram till rätt personer? Då gäller det att lära känna dina målgrupper – och se till att vara där de spenderar mest tid. Att ha koll på och förstå olika generationer, alltså generation X, Y och Z, hjälper dig [...]
Öka samarbetet i teamet med hjälp av en egen GPT
Effektiv kommunikation och samarbete är avgörande för att ett team ska kunna prestera på topp. Med en egen GPT (Generative Pre-trained Transformer) kan du förbättra samarbetet inom ditt team genom att säkerställa att alla använder samma språk och tonalitet. Här går vi igenom hur en GPT kan förbättra samarbetet [...]
Fördelar med inbound marketing
Inbound marketing, var länge en stor snackis inom marknadsföring och kommunikation. Nu hör vi inte om lika om det och det är lite konstigt eftersom inbound marketing fortfarande är relevant – faktiskt mer än någonsin. Numera är inbound marketing en central och inarbetad marknadsföringsstrategi hos många marknadsavdelningar. Det beror såklart [...]
Skapa en GPT som matchar ditt varumärke
Att ha en egen GPT som är anpassad efter ditt varumärke kan göra under för din kommunikation och innehållsproduktion. Att skapa en GPT som matchar ditt varumärke – alltså ditt företags röst och stil, säkerställer att alla texter som genereras håller hög kvalitet och är konsekventa med vad du [...]
Hur når jag min målgrupp för att sälja mer?
Hur når jag min målgrupp för att öka försäljningen? Det är en stor fråga, men som du behöver ha svar på för att verkligen nå fram och generera affärer. Därför gäller det att förstå, möta och tilltala din målgrupp. Hur ska de annars hitta dig – om du inte hittar [...]
Effektiv content marketing med en egen GPT
Allt fler använder AI-verktyg för innehållsproduktion, men många upplever att de inte levererar så bra som man önskar. Lösningen kan vara att skapa content marketing med en egen GPT. Här går vi igenom varför det är bra att träna en egen GPT och hur du kan använda den. Numera är [...]
Varför ska jag anlita en kommunikationsbyrå?
Varför ska jag anlita en kommunikationsbyrå? En vanlig utmaning för många marknadsavdelningar är tiden – hur ska jag hinna med allt jag ska och samtidigt få lite tid över till återhämtning för att inte stressa? Här kan en kommunikationsbyrå som avlastar mer eller mindre vara nyckeln. På Stockholms Skrivbyrå stärker [...]
Fördelar med att anlita en byrå för att skapa egen GPT
Varför ska man anlita en byrå för att ta fram en egen GPT när det går att göra det själv? Att skapa en GPT (Generative Pre-trained Transformer) som är skräddarsydd för ditt företag kan vara en komplex och tidskrävande uppgift. Därför kan det vara klokt att anlita en byrå [...]
Svenskarna och internet 2024
Nu är det äntligen dags igen! Den som sysslar med content och kommunikation behöver hålla koll på vad som händer i den digitala världen. Varje år släpper Internetstiftelsen en rapport och vi på Skrivbyrån har väntat otåligt. Här kommer en sammanfattning av Svenskarna och internet 2024. Stora plattformar står stadigt [...]