Blogg

Hem/Blogg/

Artificiell intelligens (AI) – kan det ersätta copywritern?

2019-05-22T10:02:22+00:00 21 maj, 2019|Categories: Content marketing, SEO, Tips|

Många processer i vårt dagliga arbete kan underlättas med hjälp av AI – inte minst administrativa sådana. Att automatisera arbetsuppgifter blir allt vanligare på många företag. Det sparar tid samtidigt som den mänskliga faktorn utesluts och risken för missar minskar. Det blir lättare att säkerställa att en viss typ av arbetsuppgifter sköts felfritt. För oss [...]

Google – anpassar du ditt språk efter sökmotorn?

2019-05-22T09:32:49+00:00 23 april, 2019|Categories: Content marketing, SEO|

Som språkälskare, textnörd och copywriter tar det emot att använda engelska begrepp i en svensk text. Content marketing, influencer marketing, advertorials och growth hacking är exempel på begrepp som används flitigt just nu och vi skriver många texter där orden förekommer. Att blanda svenska och engelska och arbeta in uttryck som skulle kunna översättas till [...]

Den svengelska ordlistan – har du koll på begreppen?

2019-05-22T09:38:13+00:00 23 april, 2019|Categories: Content marketing, Inbound marketing, SEO|

Det är inte för intet vi väljer att låta svengelska begrepp få vara just svengelska – trots att det sticker i ögonen hos många fyller de faktiskt sin funktion mer än väl. Ibland är det mer effektivt att använda de där begreppen med mångfaldig nationalitet framför de svenskifierade varianterna. Här förklarar vi några av de [...]

Webbdagarna 2019 – tre spaningar!

2019-05-22T09:38:55+00:00 25 mars, 2019|Categories: Content marketing, Marknad och sälj|

Webbdagarna 2019. I år var vi på Stockholms Skrivbyrå inte bara några av de 1200 personer som var där – vi agerade dessutom partner. Det innebar två dagar fyllda av mycket snack och nätverkande i vår monter, men vi hann också med att gå på en och annan spännande föreläsning.  Många intressanta ämnen togs upp, och [...]

En levande och relevant företagsblogg som driver affärer

2019-03-22T11:42:27+00:00 22 mars, 2019|Categories: Kundcase|

Utmaningen att hitta rätt person till rätt plats spänner över alla branscher och storlekar på organisationer. ReachMee erbjuder ett rekryteringssystem för företag som väljer att sköta sina rekryteringar på egen hand.  De tog kontakt med oss på Stockholms Skrivbyrå när de behövde komplettera sin marknadsavdelning med en resurs under tiden som de själva rekryterade en ny content manager. Vi [...]

Bli proffs på SEO!

2019-03-25T10:51:54+00:00 27 februari, 2019|Categories: SEO|

För att hamna högt hos Google är det inte bara smart utan helt avgörande att sökmotoroptimera texter. Kanske väljer du att anlita en seo-byrå? Det kan vara smidigt på kort sikt men på längre sikt tjänar på att själv bli proffs på seo! En del av arbetet med content marketing går ut på att bygga [...]

Inbound, outbound, advertorials och native advertising

2019-03-01T16:17:47+00:00 20 februari, 2019|Categories: Content marketing, Marknad och sälj|Tags: , , , |

Content marketing är på allas läppar, men då och då nämns även inbound, outbound, advertorials och native advertising. Vad står de olika begreppen för och när passar de? Vilken marknadsföringsmetod du väljer att använda när kan vara avgörande för hur väl kommunikationen fungerar. Här går vi igenom hur inbound, outbound, advertorials och native bör användas [...]

Content marketing – vad är det?

2019-02-28T11:44:54+00:00 17 februari, 2019|Categories: Content marketing|Tags: , , |

Varför arbeta med content marketing? Ta del av våra tips och skapa relevant och engagerande innehåll för en viss målgrupp. Lär dig locka fler leads och behåll de kunder ni redan har. Content marketing betyder innehållsmarknadsföring Vad betyder då innehållsmarknadsföring? Jo, innehåll är i det här fallet det som publiceras löpande på till exempel en [...]

Webbredaktör i Stockholm – vi har många duktiga!

2019-03-25T13:19:01+00:00 16 februari, 2019|Categories: Bemanning och rekrytering, Content marketing|Tags: , , , |

Vi hjälper dig när du söker en bra webbredaktör i Stockholm. Våra webbredaktörer har koll på text, bild och ibland video. Konsulterna är självgående och vana vid att planera, producera och publicera innehåll för webb, nyhetsbrev och sociala medier. Med kunskap om digital kommunikation, webbpublicering, sökmotoroptimering och content marketing avlastar vi vid arbetstoppar. Content manager, [...]