Webbredaktör
Söker du en webbredaktör i Stockholm?
Brinner det i knutarna efter att få upp det där blogginlägget på webben, skapa en plan för sociala medier eller utforma ett nyhetsbrev till kunderna? Att skapa kontinuitet i egna kanaler kan vara en stor utmaning för många olika typer av verksamheter. Att anlita en extern webbredaktör kan därför vara svaret på dina böner.
Vi har ett stort nätverk av vassa webbredaktörer med kunskap och erfarenhet från flera olika branscher.
Vad gör en webbredaktör?
Webbredaktör är en av de vanligaste jobbtitlarna inom digital marknadsföring. Det är en roll som hängt med länge, men som i takt med den digitala utvecklingen genomgått stora förändringar. Idag är webbredaktören ofta någon som har koll på alla steg i produktionscykeln, från planering och strategi till produktion, publicering och analys. Man har ofta hand om både textproduktion och bildredigering, och dessutom i många olika kanaler. Man sår från ax till limpa i allt man gör helt enkelt!
Personen är ofta copywriter såväl som kompetent inom UX-writing och sökordsoptimering. Dessutom är det inte ovanligt att man har färdigheter i olika verktyg, CMS och grundläggande kodningskunskaper. Det är en mångfacetterad roll som innefattar att ha många bollar i luften och behärska många olika moment.
Webbredaktör, content manager, content editor, digital kommunikatör
Kärt barn har många namn! Titlarna som innefattar hela eller delar av ansvarsområden hos en webbredaktör svämmar över just nu. Här gäller det att hålla tungan rätt i mun och fundera över vad man faktiskt behöver.
Vill du diskutera vad just du är ute efter? Hör av dig till oss »
Varför ska jag anlita en webbredaktör?
Kanaler som inte uppdateras och underhålls frekvent leder ofta till en sämre kundupplevelse och minskad trafik på lång sikt. Skulle vi en kall decemberdag gå förbi en butik som visar upp sommarklänningar i butiksfönstret till exempel, skulle vi troligtvis inte gå in och shoppa. På samma sätt är en webbredaktör viktig för att hålla verksamhetens kanaler relevanta.
Om din verksamhet helt enkelt inte hinner med att kontinuerligt planera och uppdatera alla digitala kanaler med innehåll, och samtidigt tänka strategiskt, kan det vara en god idé att anlita en extern konsult.
Få stöd av en webbredaktör på deltid och för längre projekt
I vårt stora nätverk av konsulter finns många vassa webbredaktörer, webbcopys och skribenter med kunskap och erfarenhet från olika branscher. Vi kan hitta en passande person för dig, vare sig du söker någon på heltid, deltid eller för ett kortare uppdrag.
Läs vår blogg
Employer branding med innehåll – locka talanger med rätt budskap
Vill du bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke? Då kan du använda dig av employer branding-innehåll som artiklar, videor och sociala medie-inlägg. Med genuint innehåll som engagerar kan du visa varför just ditt företag är en bra [...]
Innehåll som driver konvertering – så gör du!
Att ta fram innehåll som driver konvertering kräver både strategi och kreativitet. Är du ansvarig för marknadsföring och kommunikation? Här kommer några tankar om hur du bäst skapar konverterande innehåll. Oavsett om du jobbar med [...]
Contentplan – så planerar du ditt innehåll för hösten
Förmodligen vill alla i dag synas i det digitala bruset. Och många vill helst publicera innehåll ofta för att maxa synligheten. Men om innehållet inte är relevant för dina målgrupper, kommer du att lägga ner [...]
Våra tjänster