Frilanscopy i Stockholm
Frilansande copywriters av olika slag
Söker du en frilanscopy eller content writer som kan skriva texter vid behov? Då har du hamnat rätt. Under de senaste tio åren har Stockholms Skrivbyrå byggt upp ett stort nätverk av duktiga copywriters, med kunskap om de flesta ämnen och branscher. Flera av dem skriver även på andra språk än svenska och engelska.
Söker du en frilanscopy i Stockholm?
Självgående och kunniga copywriters
Oavsett vilken typ av text du behöver kan en frilansande copywriter hjälpa dig. Många av våra frilansare är erfarna och självgående och det gör att du förutom ren text, får goda idéer och stöd när det gäller målgruppsanpassning och kanalval. Att involvera ett par fräscha ögon brukar ge nya insikter. Kanske vill ni ha hjälp med att vässa befintliga texter för att göra dem tydligare och mer attraktiva, eller få stöd i att producera sökmotoroptimerad text till webbplatsen?
Vilken typ av frilanscopy behöver du?
En del av copywriterns arbete är att göra research och sätta sig in i nya ämnen men för vissa uppdrag krävs även specialistkunskaper. Kanske behöver du en copy som är väl insatt inom IT, teknik eller försäkringar? Eller någon som kan skriva på ett särskilt språk? Någon som skriver uppdateringar till sociala medier eller en som skriver en hel e-bok för att attrahera nya kunder och partners?
Copywriter, content writer eller journalist?
Det finns en mängd olika skribenter som har olika färdigheter. Vissa frilansare är experter på att komma på kreativa koncept, andra har erfarenhet av att skriva SEO-texter, några har djupa och specifika ämnes- eller språkkunskaper.
Behöver du någon på heltid eller då och då? Söker du någon i Stockholm, Göteborg, London eller Sveg? Eller kan arbetet ske helt på distans?
Tänk igenom vad ni behöver så tar vi fram förslag på en passande person. Behöver du en frilansande content writer som kan finska? En frilanscopy som är duktig på sociala medier? En engelsk skribent med koll på finans?
Vi hjälper dig hitta rätt skribent för rätt ändamål! Hör av dig till oss »
Större textproduktioner mår bra av en strategi
Om du överväger att anlita en frilanscopy för att skriva många texter är det klokt att först göra en plan eller strategi och genomföra en målgruppsanalys. Ett sådant förarbete kommer att spara tid och pengar på sikt eftersom de texter som ska skrivas kommer att bli relevanta för målgrupperna.
Vi på Stockholms Skrivbyrå hjälper många olika typer av verksamheter med att ta fram digitala strategier och vi håller även utbildningar i digital strategi och contentproduktion.
Hjälp copywritern att hitta er stil och ton
Om ert varumärke har ett väldefinierat tonläge och uttryck kan det vara bra att dela det med frilanscopyn du anlitar så snart som möjligt. Om det finns en tonlägesmanual eller tydliga värdeord underlättar det arbetet för skribenten som lättare hittar er stil och ton. Har ni inte arbetat fram ett tonläge kan det vara bra att skapa en tonlägesmanual eller ha en sittning med copywritern där ni tillsammans sätter regler för hur ni ska låta – och inte.
Frilanscopy i Stockholm – vi har kontakterna
Vissa behöver hjälp av en copy då och då, andra behöver någon som skriver texter löpande. Det kan vara så att arbetet kan ske på distans eller att frilanscopyn är en del av teamet på plats. Det kan handla om enstaka timmar i månaden eller några dagar i veckan. Vi tar reda på hur er verksamhet fungerar, bekantar oss med era målgrupper, ert tonläge och era målsättningar för att ta fram förslag på en frilansande copywriter eller content writer som passar just dina behov.
Läs vår blogg
Employer branding med innehåll – locka talanger med rätt budskap
Vill du bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke? Då kan du använda dig av employer branding-innehåll som artiklar, videor och sociala medie-inlägg. Med genuint innehåll som engagerar kan du visa varför just ditt företag är en bra [...]
Innehåll som driver konvertering – så gör du!
Att ta fram innehåll som driver konvertering kräver både strategi och kreativitet. Är du ansvarig för marknadsföring och kommunikation? Här kommer några tankar om hur du bäst skapar konverterande innehåll. Oavsett om du jobbar med [...]
Fördelar med inbound marketing
Inbound marketing, var länge en stor snackis inom marknadsföring och kommunikation. Nu hör vi inte om lika om det och det är lite konstigt eftersom inbound marketing fortfarande är relevant – faktiskt mer än någonsin. [...]
Våra tjänster