LinkedIn – så lockar du fler följare!
22 feb 2016
Att skapa en företagssida på LinkedIn är enkelt och görs i en handvändning. Att samla på sig följare kan vara desto knepigare och kräver ofta både tid och en rejäl dos tålamod. Här är fyra snabba tips på hur du hjälper följarskaran på traven.
1. Låt dina medarbetare lägga till företaget i sina profiler under “nuvarande position”. Det gör att företagsnamnet och loggan syns i deras profiler plus att de automatiskt blir följare. På så vis dyker ditt företag snart upp i nyhetsflödet hos dina medarbetares kontakter.
2. Berätta för dina nuvarande och potentiella kunder att ditt företag nu finns på LinkedIn genom att ordna en följ-knapp till din webbplats. De som klickar på knappen börjar då automatiskt följa ditt företag på LinkedIn (förutsatt att de har ett konto).
3. Länka till företagets LinkedIn-sida i din mejlsignatur.
4. De allra flesta vill följa personer och företag som aktivt delar med sig av sin kunskap. Se till att dela blogginlägg och nyheter som rör din verksamhet. Gå med i grupper som är relevanta för just din bransch och visa att du är expert inom ditt ämne.
Ha tålamod
Kom ihåg att det ofta tar sin lilla tid att bygga upp en följarskara och speciellt att lyckas aktivera sina följare. Så kämpa på och ge inte upp om det känns lite motigt i början.
Lycka till!
Vill du lära dig mer om LinkedIn?
Då kanske du även vill läsa:
Bygg ditt varumärke med LinkedIn
Du vet väl att du kan läsa mer om sociala medier, textproduktion och content marketing i vårt månadsbrev? Bli prenumerant här!