Workshop eller föreläsning för kommunikatörer
26 nov 2013
Digital marknadsföring och skrivövningar
Vi håller ganska högt tempo och blandar föreläsning med övningar och diskussion. Målet är att plocka fram energi, lust och nya idéer. Tillsammans kommer vi fram till nya sätt att arbeta mer effektivt med företagets specifika målgrupp, kommunikationsmål och faktiska förutsättningar. Här är några av de ämnen som är aktuella:
- Trender och beteenden
– Vad innebär digitaliseringen och konsumenternas nya köpbeteenden? Hur ska de mötas på bästa sätt? - Content marketing
– Hur bygger ett företag relationer och varumärke med hjälp av bra innehåll. Hur gör man för att få fart på försäljningen med hjälp av målgruppsanpassat innehåll? - Effektiva texter
– Hur ska en text vara för att verkligen sälja en produkt, tjänst eller idé? Rubriker, ingresser, länkar och avslut, vad ska man tänka på? - Tone of voice
– Vad ska texterna kommunicera mellan raderna? Hur arbetar man för att skapa en tydlig ton i det som kommuniceras? - Corporate Storytelling
– Arbeta långsiktig med marknadsföring. Låt valda berättelse få liv och vandra vidare. - Digitala kanaler och SEO
– Hur ska de sociala kanalerna bäst användas och hur skriver man för att synas på Google?
Inspiration och ny kunskap
Ofta friskar vi även upp grundkunskaper och glömda självklarheter som rör skrivande, kommunikation och marknadsföring. Det brukar vara väldigt roligt och deltagarna lämnar workshopen med idéer om hur de kan jobba smartare tillsammans och skriva effektiva texter med ett tydligare syfte.