Bygg din egen workshop

Hem/Bygg din egen workshop
Bygg din egen workshop 2019-02-17T21:59:33+00:00

Bygg din egen workshop

Digital kommunikation, content marketing och skrivande
Vi håller workshops hos marknads- och kommunikationsavdelningar och byråer. Formatet är bra när ni behöver en gemensam bild av strategi, mål, produktion och rutiner. Vi håller workshops i våra lokaler vid Slussen eller hos er.

3 ämnen blir en halvdag, 6 ämnen blir en heldag
Våra workshops består av teori, diskussion och övningar.  Vi ser till att skapa generösa och lösningsorienterade workshops där deltagarna arbetar tillsammans för att hitta smartare och effektivare sätt att producera innehåll.  Välj ämnen och mixa innehållet så att det passar er!


VILKA ÄMNEN VÄLJER DU?


Snabbkurs i copywriting

Hur kan vi som skriver bidra till att våra texter fångar intresse, blir lästa och leder till handling? Kika in i copywriterns huvud, ta del av tips och praktiska verktyg för att nå fram till din läsare.

Tonalitet och stil

Vad är tonalitet och hur får vi den att kännas i alla texter? Diskussion om ton och övningar i hur tonen byggs när många skriver texter. En workshop som kan bli grunden till en tonalitetsmanual.

Den redaktionella planen

Vi skördar idéer och börjar sätter strukturer. Med hänsyn till varumärke, målgrupp, kanaler och tonläge kan detta vara början på en mer omfattande redaktionell kalender.

Content marketing

Är det dags att ta nästa steg i ert arbete med content marketing? Vi pratar igenom hur ni kan arbeta effektivt med redaktionellt innehåll för blogg, nyhetsbrev och landningssidor.

Effektiva texter

Hur mejslar du fram en intressant, relevant och korrekt text? Vi går igenom arbetssätt och verktyg som underlättar skrivandet. Smarta tips varvas med språkmissar att undvika.

Kort och knepigt

Rubriker, slogans och uppdateringar i sociala medier. De korta texterna är svårast att skriva. Vi delar knep och går igenom konkreta verktyg som är till hjälp i jakten på de perfekta formuleringarna.

Inbound marketing

Säljer du komplexa tjänster eller produkter? Här arbetar vi fram en plan för ert arbete med inbound marketing. Utifrån personas tar vi fram flöden och börjar planera innehållsproduktionen.

SEO i text

Hur skriver man både för läsare och sökmotorer. Sökmotoroptimering är lite torrt och nördigt, men mycket värdefullt för den som arbetar långsiktigt med innehåll för digitala kanaler.

Rädda en text

Vad gör man när underlaget är fattigt och innehållet rörigt? De allra flesta texter går att frisera genom några enkla handgrepp. Vi arbetar med era texter och tränar på snabb textbearbetning. 

Vill du prata med oss om utbildning eller workshop?

Slå en signal på tel. 08-5560 4200 eller fyll i formuläret så hör vi av oss!

Namn

Företag

Telefonnummer

Din epost

Ämne

Meddelande

Tillbaka till sidan med fler kurser!

contentbyrå kunder

Aftonbladet

Astra Zeneca

Forsbergs skola

Franson Wreland Arkitekter

Freeride

Hallå Reklam

Identity Works

Katarina Församling

Magine TV

Minnesota Communications

MSC Cruises

Passion Lab

Rikspolisstyrelsen

Oriflame

Sanoma Media

Sveriges Kommunikatörer

Vill du lära dig mer om skrivande och digital kommunikation?
Prenumerera på vårt månadsbrev!


Something is wrong.
Instagram token error.
Hämta fler