Så fungerar LinkedIn pulse

Hem/Sociala medier, Tips/Så fungerar LinkedIn pulse

Så fungerar LinkedIn pulse

LinkedIn är ett smart (och roligt!) sätt att nätverka och arbeta varumärkesbyggande. Men det kräver aktivitet och även ett mått generositet. Genom att dela med dig av värdefull kunskap stärker du din position som expert inom ditt ämne, tidigare har detta varit möjligt exempelvis genom att vara aktiv i grupper eller länka till befintligt material via statusuppdateringar. Men på senare tid har LinkedIn även gjort en storsatsning på content och skapat LinkedIn Pulse. En plattform som där du kan publicera innehåll direkt via LinkedIn.

Så publicerar du via Pulse

Funktionen Pulse har tidigare bara varit tillgänglig för ett begränsat antal influencers, men är nu öppet för alla amerikanska användare. Det är bara en tidsfråga innan turen kommer till oss i Sverige där endast ett fåtal utvalda användare har tillgång till publiceringsverktyget. Men det finns ett litet knep: gå in på inställningar och ändra språk till engelska. Vips är du pulseskribent och kan börja skriva inlägg. Det är ännu inte så många svenskar som är aktiva på Pulse så här finns verkligen möjlighet att ligga i framkant.

LinkedIn pulse

Att skapa ett inlägg är enkelt. Klicka på “Publish a post” på startsidan.

Linkedin Pulse

Du kommer direkt in redigeringsvyn där du kan skriva ditt inlägg och lägga till bilder eller länkar.

Låt dina inlägg nå ut till fler

Medan dina statusuppdateringar bara når ut till de som finns i ditt eget nätverk är Pulse-inlägg synliga för alla som har ett konto på LinkedIn. Följ-knappen gör det även möjligt för dina läsare att få en notifikation varje gång du publicerar ett nytt inlägg. Du kan även se statistik för vilka som läst, gillat och kommenterat. Pulse är med andra ord ett spännande sätt att nå ut till nya läsare och dela med sig av sin expertis.

Du vet väl att du kan läsa mer om sociala medier, textproduktion och content marketing i vårt månadsbrev? Bli prenumerant här!

2017-06-14T11:22:48+00:00 5 juli, 2016|Categories: Sociala medier, Tips|Tags: |0 kommentarer

Lämna en kommentar